Proponuję zebrane przez siebie sposoby wprowadzania cytatów. Celem tej pracy jest kształcenie umiejętności interpretacji poezji i ,,potwierdzanie" swoich pomysłów interpretacyjnych odpowiednimi fragmentami wierszy.
- Podmiot liryczny opisuje .................................. w ten sposób:
,, ........................”
-
A oto w jaki sposób podmiot liryczny mówi o sobie ( przedstawia swoje przeżycia):
,, ........................”
- Wypowiedź podmiotu lirycznego: ,, ...........................” świadczy
.................................................... .
- Słowa: ,, ...........................” dowodzą, że .......................................... .
- Jak wynika z następującego fragmentu: ,, ...................................” , ............
........................................... .
- O jego ( jej) ............................ świadczy następujący cytat:
,, ........................”
- ,, ....................................”
Powyższy fragment (cytat) ...................................... . Z powyższego fragmentu (cytatu) .............................. . ( Wybierz 1 przykład.)
Własna interpretacja (1-2 zdania)
- Własna interpretacja ( 1-2 zdania)
Podmiot liryczny wyraził to w słowach: ,, ..............................”
- Własna interpretacja (1-2 zdania)
Najlepszym argumentem są słowa ( jest wers, jest ... zwrotka, jest poniższy fragment wiersza): ,, ..............................”
- Własna interpretacja ( 1-2 zdania)
Aby poprzeć swoje zdanie ( swoją opinię, refleksję), zacytuję wers ( strofę, następujący fragment): ,, ..................................”
- Przyjrzyjmy się drugiej (lub innej – wybierz) strofie:
,, ........................................” Własna interpretacja (1-2 zdania)
- Nie mogę się zgodzić ze słowami:
,, ...................................”
Zgadzam się ze słowami: ,,...................................” ( Wybierz 1 przykład.)
Uzasadnienie (1-2 zdania)
A. Nowakowska Publiczne Gimnazjum w Przechlewie
|